Bad Blog Of Musick Das bedeutendste Blog zur zeitgenössischen Musikkultur

ARTE-TV-Asyl für SWR-Fusions-Boudgoust

Die Donaueschinger Musiktage nahen, dort der dieses Jahr letzte Auftritt des noch eigenständigen SWR Sinfonieorchesters Freiburg/Baden-Baden. Die Musiktage sind ja eine wichtige Keimzelle des Protests gegen die SWR-Orchesterfusion. Nun ist es selbst in Grossbritannien angekommen, dass Fusionsbetreiber, Noch-SWR-Intendant Peter Boudgoust zu Arte-TV als Chef wechseln soll. Martin Hufner verfasste bereits...

Mythology, Pride, and Basinski (guest article by Jake Bellissimo)

The scene is set with a picture well-known to many: a 43 year-old William Basinski and friends sitting on the roof of his apartment building in Brooklyn, listening closely to an album he had just finished while watching the World Trade Center towers collapse on the morning of September 11th, 2001.

Pumuckl forever

Pumuckl forever

Alle Hauptbeteiligten der Kinderserie „Meister Eder und sein Pumuckl“ sind jetzt tot: Gustl Bayrhammer (Meister Eder) starb bereits 1993, Hans Clarin (die Stimme von Pumuckl) im Jahr 2005 – und vor wenigen Tagen, am 24. September 2015 im Alter von gesegneten 94 Jahren: die Erfinderin und Autorin von „Pumuckl“, Ellis...

Everything that is wrong with „Mozart in the Jungle“, Season 1, Episode 4 „You have insulted Tchaikovsky“

Everything that is wrong with „Mozart in the Jungle“, Season 1, Episode 4 „You have insulted Tchaikovsky“

Of course there is nothing wrong with „Mozart in the Jungle“. It’s a great and funny series with fantastic actors, witty scripts and a theme that is not of your usual run-of-the-mill comedy soap. It is also based on a book which I recommended in the Neue Musikzeitung a while ago, even though readers will recognize little from the true life stories of New York oboist Blair Tindall in the TV version.
Nevertheless, watching the series as a classical musician makes you wonder how much exactly the producers actually know about the real world of classical music. And I don’t mean the sex and the drugs, because these certainly exist in classical music.
And because nitpicking is kind of fun, I present to you an ongoings series of in-depth analysis of the mistakes or at least idiosyncracies that crop up in…

GEMA und Co. bald ohne Kultur und Soziales? Kommentar zum Stand des neuen Verwertungsgesellschaftengesetzes

Fetzen wir Komponisten uns gerne um die Ausgestaltung der GEMA, so ist doch eines klar: wir schätzen sie als Autorenverwertungsgesellschaft. Wir profitieren von ihren Sozialwerken und Stiftungen. Und wir mögen ihre Förderung von kulturell bedeutenden Werken. Bisher sind die kulturelle und soziale Bindung per Gesetz eine Soll-Vorschrift für den Verteilungsplan:...

Why we don’t need the Avant-garde anymore (guest article by Jake Bellissimo)

Why we don’t need the Avant-garde anymore (guest article by Jake Bellissimo)

“Oh, they’re an experimental composer.”

“They’re on the forefront of the avant-garde.”

“I’m really into avant-garde music.”

These are all phrases that you hear on a regular basis if you frequent any sort of music community. Started as a term with French origin (literally translating to “advance guard”) to mean the basis of music, art, film, and literature that was on the “experimental side”, avant-garde has slowly become a synonym for what we refer to as “new music”. However, there are a few ways in which labels such as avant-garde or experimental bring up complications in the art music community.

Liste(n) auswählen:
Unsere Newsletter informieren Sie über Neuigkeiten im Badblog Of Musick. Informationen zum Anmeldeverfahren, Versanddienstleister, statistischer Auswertung und Widerruf finden Sie in unserer Datenschutzbestimmungen.